W ramach projektu predefiniowanego nr 2 „Zdrowy styl życia dzieci i młodzieży”, moduł 2 „Używanie substancji tytoniowych”, stanowiącego komponent programu „Zdrowie” dofinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021, wypracowano kolejne wskaźniki i rekomendacje.
Materiały dotyczą działań z zakresu prewencji tytoniowej wśród młodzieży w Polsce i dedykowane są podmiotom odpowiedzialnym za kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród dzieci i młodzieży.
IDENTYFIKACJA CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH NA ROZPOCZĘCIE UŻYWANIA WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH NIKOTYNĘ PRZEZ MŁODZIEŻ W POLSCE - Analiza raportu Tools to reduce tobacco use among young people in Poland: addressing affordability and accessibility of tobacco products through taxation and other measures oraz innych dostępnych dowodów naukowych.
Analiza raportu i innych dostępnych źródeł naukowych autorstwa dr n. o zdr. Pawła Koczkodaja jest próbą przedstawienia najważniejszych czynników wpływających na używanie wyrobów tytoniowych przez młodzież w Polsce. Może stanowić podstawę do dalszych działań w zakresie prewencji tytoniowej wśród młodzieży w Polsce. Skierowana jest do opinii publicznej, edukatorów, jednostek opracowujących prewencję w tej tematyce. Może być również cenną wskazówką w odniesieniu do przygotowywania działań polityki zdrowotnej z zakresu ochrony dzieci i młodzieży przed używaniem wyrobów tytoniowych.
Opracowanie zawiera materiały edukacyjne dla młodzieży przygotowane w formie wzorów kart informacyjnych (ang. fact sheets), które stanowią jedną z najbardziej przystępnych i czytelnych form edukacyjnych. Każda z tematycznych kart zawiera skondensowane informacje dotyczące wielu aspektów używania wyrobów nikotynowych wraz z przypisami. Karty obejmują szerokie spektrum dotyczące wyrobów zawierających nikotynę i mogą rozdzielnie lub łącznie jako całość stanowić wsparcie w edukacji młodzieży w tym zakresie.
REKOMENDOWANE KANAŁY KOMUNIKACJI KAMPANII KIEROWANEJ DO MŁODZIEŻY NA TEMAT WYROBÓW NIKOTYNOWYCH.
Opracowanie zawiera zarys rekomendacji odnoszących się do kanałów komunikacji dla kampanii antynikotynowej wśród młodzieży. Nadaje im odpowiednią rangę, w zależności od skuteczności. Przedstawione rekomendacje mają charakter orientacyjny i oparte są o wyniki badań naukowych, również w oparciu o literaturę zagraniczną. Dokument przedstawia rekomendacje, dotyczące proponowanych działań poprzedzających ostateczny wybór kanałów komunikacji dla ww. kampanii. Uwzględnia dynamikę zmian i umożliwia przygotowanie skutecznej strategii kampanii w możliwie najkrótszym czasie przed jej uruchomieniem. Grupą docelową są: edukatorzy/szkoła, rodzice, mass media.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się