Departament Innowacji Ministerstwa Zdrowia rozpoczyna realizację projektu nr. POIS.11.03.00-00-0073/22 „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (e-Gabinet+)”.
Pandemia COVID-19 pokazała jak ważne jest szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych, dlatego sprawne funkcjonowanie Placówek POZ jest kwestią o podstawowym znaczeniu dla sektora ochrony zdrowia. Główne etapy projektu obejmą budowę centralnej aplikacji e-Gabinet+, udostępnienie placówkom Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) aplikacji e-Gabinet+ oraz wyposażenie placówek POZ w infrastrukturę teleinformatyczną (sprzęt komputerowy) niezbędną dla świadczenia e-usług i integrację z systemem e-zdrowia.
Podstawowe korzyści dla pacjenta z realizacji projektu to przede wszystkim:
- lepszy dostęp do świadczeń udzielanych przez placówki POZ
- poprawa jakości świadczeń zdrowotnych udzielanych przez placówki POZ,
- zwiększenie dostępu do dokumentacji medycznej (dokumentacja jest udostępniana bez dodatkowych opłat),
- zapewnienie wysokiego poziomu skuteczności diagnostyki i leczenia (trafne i szybkie diagnozy);
- zmniejszenie do minimum czasu, który upływa od momentu dokonania diagnozy do momentu podjęcia leczenia,
- poprawa warunków korzystania z usług medycznych placówek POZ oraz innych podmiotów ochrony zdrowia, które korzystają z dokumentacji wytworzonej w placówkach POZ.
Z udziału w projekcie będzie mogło skorzystać 1400 placówek POZ, wyłonionych w drodze otwartego naboru prowadzonego przez Ministerstwo Zdrowia.
Wartość projektu ogółem wynosi 199 302 875,71 zł. Projekt w 100% finansowany jest ze środków unijnej inicjatywy REACT-EU w ramach działania 11.3 Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Realizacja projektu potrwa do 31 grudnia 2023 r.
Więcej informacji o projekcie: https://zdrowie.gov.pl/poiis/strona-1026-e_gabinet.html
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się